Gyakran ismételt kérdések
 
Az ajánlatkérés, foglalás menete
  • Hogyan kérhetek ajánlatot, foglalhatok?
  • A hitelkártya használata biztonságos?
  • Garanciaként, vagy letétként milyen kártyatípusokat fogadnak el?
  • A hitelkártyaszámomat helyesen adtam meg, de az utazovilag.hu nem fogadja el. Miért?
  • Meghatározhatom közelebbről, hogy hol szeretném a szobát (melyik emeleten, a medence közelében...stb)?
  • Küld-e nekem számlát az Utazó Világ Kft. ha lefoglaltam egy szállodát.
  • Mik azok az "adók és egyéb díjak"?
  • A szobaárak személyenként és éjszakánként értendőek?
  • Hogyan vehetem igénybe a VIP kedvezményeket?
  • Az üres szobával már nem rendelkező szállodák, apartmanok esetén van-e várólista?
A foglalás megerősítése.
  • Mi történik, ha ajánlatot kérek?
  • Mennyi időbe telik míg az Utazó Világ Kft. válaszol a foglalási kérésre?
  • Hogyan ellenőrizhetem a foglalásomat a szállodában?
  • Nem akarok sokat várni a megerősítésre. Mi ilyenkor a teendőm?
  • Mikor jut el a foglalásom a szállodához?
  • Miután a foglalást megtettem, kapok bármiféle írásos megerősítést a szállodától?
A foglalás törlése.
  • Mi az a törlési szabályzat?
  • Hogyan törölhetek egy foglalást?
Egyebek
  • Az apartmanok miben különböznek a szállodáktól?
  • Hol vehetem fel az apartman kulcsait?
  • Milyen ügyfélszolgálatot biztosítanak?
  • Rendelkezik a szálloda reptéri transzfer szolgáltatással?
  • Van parkolási lehetőség? Ingyenes parkolás? A parkoló hosszú időre is igénybe vehető?
  • Mi a teendő, ha egy szobában kettőnél több felnőtt lenne?
  • Gyermekeinkkel együtt utazunk -értük is fizetni kell?
  • Rendelkezésre áll kihúzható ágy/heverő?
  • Mi az az útmutató a szállodával kapcsolatban?
Az ajánlatkérés, foglalás menete
Hogyan kérhetek ajánlatot, hogyan működik a foglalás

Az ajánlatkérés folyamata igen egyszerű. Válassza ki vagy adja meg a kívánt ország, város, vagy szállás nevét, majd adja meg az érkezés és távozás időpontját. Kattintson a "Keresés Indítása" gombra. A képernyőn megjelenik a szállodák vagy apartmanok, azaz a találatok listája, melyet a baloldali "finom kereső" oszlopban pontosíthat, vagy módosíthat. Az adott szállás alapinformációi és ajánlatainak listája az adott szállás mellett található menüpontok alatt találhatóak. Amennyiben Ön azonnal szeretne ajánlatot kérni, azt az adott szállás képek alatti "ajánlatot kérek" gombra kattintva, vagy kiválasztva egy bizonyos ajánlatot a "megnézem" linkre kattintva teheti meg. Utóbbi esetben a megtekinteni kívánt ajánlat oldalára érkezik ahol további részletes információkat kap, és akár módosíthatja is a bérelni kívánt szobát, a szezont (érkezés-távozás időpontját), az utazók számát, az ellátást. A lap alján ajánlatot kéreg gomb megnyomásakor megjelenik az ajánlatkérő mező. Itt válasz e-mail címet szükséges megadni, ahol a további kommunikáció folyhat. Miután minden szükséges adatot megadott, kattintson az „Elküldés” gombra.

Ezek után kap egy megerősítő e-mailt az Ön által megadott címre, amely tartalmaz egy linket , melyre kattintva megerősíti ajánlatkérését. Munkatársunk max. 24 órán ( munkaidőben 9-17 óráig, ez max. 1-3 órán belül megtörténik) belül reagál az Ajánlat kérésre és megadja az Ön által foglalt szállás/csomag pontos részleteit, árát. Amennyiben elfogadja az itt megjelenő információkat és nem kíván változtatni, akkor (Az ajánlatot 24 órán keresztül tudjuk Önnek biztosítani ) a Foglalok linken véglegesítheti foglalását és bankkártyával fizethet. A vouchert, bizonylati e-mailt munkatársunk az összeg beérkezése vagy az utalást igazoló bizonylat (e-mailen elküldhető) megérkezése után állítja ki, ezt Önnek csak ki kell nyomatatnia és bemutatnia az adott szálláson. Ha a foglalás megerősítése előtt még valamilyen információra szüksége lenne, azt kérjük, írja bele a megjegyzés rovatba és ügyfélszolgálati munkatársunk 24 órán ( munkaidőben 9-17 óráig, ez max. 1-3 órán belül megtörténik) belül e-mailt fog küldeni Önnek.

A hitelkártya használata biztonságos?

Igen. Ezt az igényt nagyon komolyan vesszük. A biztonság elérése érdekében az utazovilag.hu. egy, a biztonságos kapcsolatot lehetővé tevő értékesítési kiszolgálót állított rendszerbe, amely a hitelkártya adatait kívülállók számára használhatatlan formába kódolja át.

Garanciaként, vagy letétként milyen kártyatípusokat fogadnak el?

Visa, Mastercard.

A hitelkártyaszámomat helyesen adtam meg, de az utazovilag.hu nem fogadja el. Miért?

Ennek több oka lehet: Az Utazó Világ Kft. ezt a hitelkártyatípust nem fogadja el. A hitelkártya lejárati dátuma korábbi, mint a foglalás dátuma. Elérte a hitelkártyán szereplő limitet. A feldolgozó számítógépen hiba történt.

Meghatározhatom közelebbről, hogy hol szeretném a szobát (melyik emeleten, a medence közelében...stb)?

Ha az adott szálloda lehetővé teszi ezen kérések feldolgozását, az Ajánlatkérés űrlapon megjelenik egy olyan rész ( megjegyzés, egyéb), ahol az ilyen kéréseket meg lehet adni, és el lehet küldeni. Az Utazó Világ Kft. dolgozói mindent megtesznek, hogy ezen speciális igényeket is kielégítsék. Arra nézve nem tudunk garanciát vállalni, hogy ezek teljesítésre is kerülnek, hiszen ezek teljesíthetősége a rendelkezésre álló lehetőségek függvénye.

Küld-e nekem számlát az Utazó Világ Kft. ha lefoglaltam egy szállodát.

Igen, vagy az adott szálláshely, vagy az Utazóvilág Kft. küld Önnek számlát.

Mik azok az "adók és egyéb díjak"?

Az „adók és egyéb díjak” tétel a foglalás kiadásai között a becsült tranzakciós költségeket foglalja magában (pl. idegenforgalmi adó, fogyasztási adó, áfa stb.), amelyeket vagy a helyszínen, vagy az Utazó Világ Kft.-nek kell meg fizetni az Ön foglalásához kapcsolódóan.. További információkat az Általános szerződési feltételek tartalmaznak.

A szobaárak személyenként és éjszakánként értendőek?

Amennyiben nincs másképp meghatározva, az árak egy szobára és egy éjszakára vonatkoznak, két személy ott tartózkodása esetén. EGYES ÁRAK ESETÉN SPECIÁLIS AZONOSÍTÁSRA LEHET SZÜKSÉG. Amennyiben az árképzéssel kapcsolatos szabályzatban nincs másképpen meghatározva, az árak az adókat és az egyéb díjakat nem tartalmazzák. A plusz személyek, gyermekek, pótágyak és egyéb járulékos költségek további díjtételt jelenthetnek.

Hogyan vehetem igénybe a VIP kedvezményeket?

Írja be a főoldalon a VIP kártya dobozba az Ön által használni kívánt VIP kódot, majd kattintson az OK gombra. A következőkben megjelenített listán az árak már tartalmazzák a kedvezményeket. Amennyiben nem tud bejelentkezni a kapott kóddal, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunknak. ugyfelszolgalat@utazovilag.hu.

Az üres szobával már nem rendelkező szállodák, apartmanok esetén van-e várólista?

Egyes esetekben az utazovilag.hu el tud fogadni foglalást már megtelt szállodák esetén is. Ha szeretne egy ilyen várólistára kerülni, akkor kérjük, keressen minket!. ugyfelszolgalat@utazovilag.hu.

A foglalás megerősítése
Mi történik akkor, ha ajánlatot kérek?

Az Ajánlat kérés elküldése után, Ön egy e-mailt fog kapni, az Ön által megadott címre. Ezen az e-mailen lesz egy link, melyre kattintva megerősíti foglalási szándékát, ezek után munkatársunk max. 24 órán belül ( munkaidőben, 9-17 óráig 2 órán belül) felveszi Önnel e-mailen a kapcsolatot, egy Ajánalti e-mailben részletesen leírja az Ön által kívánt szálláshely/ csomag részleteit, árát, lemondási feltételeit , ezek után Ön egy linken megerősíti foglalását , majd a befizetéssel foglalása aktívvá válik és erről egy visszaigazoló e-mailt, vouchert kap, melyet a szállodában bemutatva igénybe veheti a szolgáltatásokat.

Mennyi időbe telik, míg az utazovilag.hu válasuol az ajánlatkérésre?

Pár percen belül kap egy megerősítő e-mailt, melyben egy linket talál. Kérjük, klikkeljen az adott linkre ezek után munkatársunk max. 24 belül felveszi Önnel a kapcsolatot és megküldi Önnek az Ajánlati e-mailt, melyen a linkre kattintva visszaigazolja, hogy foglalása sikeres volt-e. A folyamat munkaidőben 9-17 óráig maximum 20-30 percet vesz igénybe.

Hogyan ellenőrizhetem a foglalásomat a szállodában?

A foglalást e-mailben az utazovilag.hu visszaigazolja Önnek, és kiállít egy vouchert, melyben minden adatot megtalál. ( Ez alapján az adott szállodában is ellenőrizheti foglalását). Bárminemű kérdés esetén szívesen állunk rendelkezésére.

Nem akarok sokat várni a megerősítésre. Mi ilyenkor a teendőm?

A foglalás normál esetben valós időben történik, így a megerősítésre csak pár percet kell várnia. A foglalás állapotáról munkanapokon 9-17 óráig (2-4 órán belül) értesítést fog kapni. Lehetséges azonban, hogy ez némi késést szenved. Azonban max. 24 órán belül, amint megkapjuk a megerősítési számot az érintett szállodától, nyomban megküldjük az Ön részére. Amennyiben speciális kérései voltak, vagy a foglalással kapcsolatos árak változtak, a kérés további feldolgozásra ügyfélszolgálati munkatársunkhoz kerül. Közvetlenül is kapcsolatba léphet velünk az ugyfelszolgalat@utazovilag.hu. e-mail címen.

Mikor jut el a foglalásom a szállodához?

Amint megerősítette ajánlatkérését munkatársunk felveszi a kapcsolatot a szállodával.

Miután a foglalást megtettem, kapok bármiféle írásos megerősítést a szállodától?

Nem. Csak a UtazóVilág Kft .rendszeréből érkező megerősítő e-mailre, voucherre van szüksége. Ez tartalmazza a UtazóVilág Kft. által adott utazási számot, a szálloda adatait, az árat, a megerősítési számot és a szálloda törlési szabályzatát.

A foglalás törlése
Mi az a törlési szabályzat?

Az Ajánlat kérés elküldése, valamint az ellenőrző linkre való kattintás után, Ön kap egy e-mailt foglalási adatairól, melyet a befizetéssel erősít meg, ebben kapja meg a szállodák, szállások részletes lemondási szabályzatát. Ezek a szabályok szállodánként jelentősen eltérőek lehetnek.. A szokványos előírás az, hogy a foglalást az érkezés napján 16, illetve 18 óráig kell lemondania, vagy pedig 24, 48, illetve 72 órával az érkezés dátuma előtt. Mindazonáltal ezek csak tájékozódásra szolgáló adatok - a tényleges időpontokkal kapcsolatban a szálloda szabályzata az irányadó. Amennyiben, ezen határidőt betartja, rendszerint nem kell semmilyen díjat fizetnie. A megadott időpontnál későbbi törés esetén törlési díjat kell fizetni. Egyes foglalások ellenértéke nem téríthető vissza, illetve a foglalás nem mondható le. „Előfoglalási árak” esetén a törlési díj a törlés időpontjától függetlenül felszámításra kerül. Ha a foglalás lemondása a megadott időn kívül történik, rendszerint egy éjszakányi tartózkodás díját ki kell fizetni, az adókkal és a szolgáltatások díjával együtt. Kérjük, hogy olvassa el az adott szállodának a honlapunkon megjelenő törlési szabályzatát, valamint minden, a foglalással kapcsolatos e-mailt is.

Hogyan törölhetek egy ajánlat kérést?

Ne kattintson a megerősítő linkre a válasz e-mailben.

Egyebek
Az apartmanok miben különböznek a szállodáktól?

Az apartmanok rendszerű ingatlanokban rendszerint önkiszolgáló szolgáltatások (tűzhely, hűtőgép, mikró stb.) érhetők el. Többnyire külön hálószobával, teljesen felszerelt konyhával, egy vagy több fürdőszobával, mosó- és szárítóhelyiséggel, és esetenként erkéllyel vagy zárt udvarral rendelkeznek. Törülközőket és ágyneműt biztosítanak. Rendszerint elérhető a napi takarítás, és más, a szállodákban megszokott szolgáltatás is. A szállodáktól eltérően itt az ár általában nem személyenként, hanem éjszakánként számítódik (a maximálisan elhelyezhető vendégszám erejéig). A legtöbb egy hálószobás apartman a nappali heverőt igénybe véve négy személy szállhat meg. A két hálószobás apartmanokban hat, a három hálószobásokban pedig 8 személy fér el. Olvassa el alaposan az apartman leírását, mert ott található, hogy milyen szolgáltatások érhetők el, és hány személy részére biztosít szállást.

Hol vehetem fel az apartman kulcsait?

A megerősítésképp kapott e-mail tartalmazza az összes tudnivalót azzal kapcsolatban, hogy a apartman kulcsait hol, mikor és kitől veheti fel.

Milyen ügyfélszolgálatot biztosítanak?

A foglalási kérés elküldése után láthatja azt az e-mail címet, melyen keresztül a foglalással kapcsolatban megkereshet minket. Kérdései megválaszolására képzett munkatársaink az év minden napján elérhetőek egy hot-line-on, amit szintén az e-mailben kap meg, 24 órában rendelkezésére állnak (beleértve az ünnepnapokat is). Csak kérdeznie kell.

Rendelkezik a szálloda reptéri transzfer szolgáltatással?

Ezt a szolgáltatást számos szálloda biztosítja. Ilyen esetben ez a szálloda részletes adatait tartalmazó listában is szerepel. Ha biztosítják, akkor lehetséges, hogy külön díjat számítanak fel érte. Az apartmanok többnyire nem nyújtanak ilyen szolgáltatást. Keressen bizalommal minket, hogy segítsünk.

Van parkolási lehetőség? Ingyenes parkolás? A parkoló hosszú időre is igénybe vehető?

A legtöbb szálloda és apartman ingyenes parkolási lehetőséget biztosít, ám egyes esetekben ezért parkolási díjat számítanak fel. A parkolás maximális időtartama az egyes szállodák esetén eltérő lehet (és gyakran a felszámított díj függvénye is). Ezek az adatok a szálloda részletes adatait tartalmazó ikonszerűen részletesen szerepelnek.

Mi a teendő, ha egy szobában kettőnél több felnőtt lenne?

A legtöbb szálloda ilyenkor a további személyekért pótdíjat fizettet (rendszerint 6-10 ezer forint darabonként). Számos szálloda és apartman esetében maximálva van az egy szobában elhelyezhető személyek száma. Ezek az adatok a szálloda részletes adatait tartalmazó listában részletesen szerepelnek.

Gyermekeinkkel együtt utazunk -értük is fizetni kell?

A gyermekek 12 éves kor alatt általában ingyen tartózkodhatnak a szülőkkel azonos szobában, az ott található ágyak erejéig. A pontos életkor meghatározása szállodánként változhat. Ezek az adatok a szálloda részletes adatait tartalmazó listában részletesen szerepelnek.

Rendelkezésre áll kihúzható ágy/heverő?

A legtöbb szálloda és apartman esetén vannak. Egyes esetekben korlátozva van, hogy mely szobatípusokban lehet pótágyat használni. Ezek az adatok a szálloda részletes adatait tartalmazó listában részletesen szerepelnek. Ha lehetőség van ezen kérések feldolgozására, az Ajánlat kérési (Megjegyzés, egyéb) űrlapon megjelenik egy olyan rész, ahol az ilyen kéréseket meg lehet adni, és az Utazó Világ Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy ezeket az igényeket kiszolgálja.

Mi az az útmutató a szállodával kapcsolatban?

A szálloda adatait tartalmazó oldalon általában megjelennek a szálloda elhelyezkedésével kapcsolatos információk is. Ezek megadhatják a szálloda távolságát egy meghatározott tájékozódási ponttól vagy például a repülőtértől. Apartmanok esetén ez az útmutató a megerősítő e-mailben is megtalálható.